آگهی ساختمان
تماس بگیرید
شماره آگهی: 4187
آگهی ساختمان
مواد افزودنی زودگیر کننده بتن

توضیحات آگهی

مواد افزودنی زودگیر کننده (Accelerating Admixtures) برای افزایش سرعت هیدراسیون (گیرش) و  سرعت کسب مقاومت بتن در هنگام گیرش در بتن استفاده می‌شوند. سرعت کسب مقاومت بتن با روش‌های دیگری نیز می‌تواند افزایش یابد: 1) استفاده از سیمان پرتلند نوع سوم یا سیمان HE (سیمان با مقاومت اولیه بالا High early strength cement). 2) پایین آوردن نسبت آب به سیمان با اضافه کردن 60 تا 120 کیلوگرم سیمان به ازای هر متر مربع بتن 3) استفاده از افزودنی‌های کاهنده‌ی آب 4) انجام عمل‌آوری در محیطی با دمای بالا. در استانداردها و آیین‌نامه‌ها از افزودنی‌های زودگیر کننده‌ی بتن با نام افزودنی نوع C یاد می‌شود.

کلسیم کلرید (CaCl2) ماده‌ای شیمیایی است که در اغلب افزودنی‌های بتن زودگیر کننده، خصوصاً برای بتن‌های بدون میلگرد و فولاد تقویت شده، موجود است. استفاده‌ی گسترده از این ماده‌ی شیمیایی به عنوان زودگیر کننده و شتاب‌دهنده‌ی سرعت گیرش بتن، باعث شده تا اطلاعات و تجارب بسیار زیادی درباره‌ی تاثیر این ماده‌ی شیمیایی بر بتن به دست بیاید. در کنار افزایش سرعت گیرش، این ماده‌ی شیمیایی باعث افزایش جمع شدگی، خوردگی فولاد تقویت شده و تغییر رنگ بتن (تیره شدن بتن) می‌شود.

کلسیم کلرید ماده‌ی شیمیایی ضد انجماد نیست. زمانی که از آن با مقادیر مناسب استفاده می‌شود، نقطه‌ی انجماد بتن را تنها چند درجه کاهش می‌دهد. تلاش برای کاهش نقطه انجماد بتن به وسیله اضافه کردن کلسیم کلرید اشتباه محض است. روش‌ها و مواد دیگری برای این کار موجود است که در بخش‌های دیگر به آن‌ها نیز اشاره می‌ک

تبلیغات

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مواد افزودنی زودگیر کننده بتن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = ده

question