آگهی ساختمان
آگهی ساختمان
پوستر با کاغذ

فرق پوستر با کاغذ دیواری را می دانید؟

تفاوت پوستر و کاغذ ذیواری ؟

برای دانستن فرق پوستر با کاغذ دیواری ابتدا باید هر دو این محصولات محبوب پوشش دیوار را به خوبی بشناسید.

همانطور که حتما می دانید، کاغذ دیواری نوعی از دیوارپوش است که علاوه بر پوشاندن سطح دیوار ها با طرح های جذاب و زیبا، در رنگ ها و مدل های مختلف طراحی و ساخته می شود. انواع کاغذ دیواری در 4 نوع مختلف مسطح، سیلک اسکرین، چاپ دورانی و کلیشه ای چاپ می شوند. پوستر نیز درست مانند کاغذ دیواری یک نوع دیوارپوش است که در سال های اخیر در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه مهندسان و صاحب خانه ها بوده است.

حال پس از آن که هر کدام از کاغذ دیواری و پوستر را به درستی شناختید، بهتر است به موضوع فرق پوستر با کاغذ دیواری بپردازیم و تفاوت های میان این دو دیوارپوش را برای شما بیان کنیم. همچنین با مطالعه این مقاله خواهید فهمید که پوستر بهتره یا کاغذ دیواری و کدام یک را برای ساختمان مسکونی، اداری یا تجاری خود انتخاب کنید.

پوستر با کاغذ

1.طرح

اولین و شناخته شده ترین فرق پوستر با کاغذ دیواری طرح است. طرح های پوسترها معمولا از یک شکل و موضوع کامل و بزرگ تبعیت می کنند. به طور مثال پوسترها اغلب از تصاویر ساحل، عکس یک باغ گل یا تصاویر مناظر و حتی تصویر یک درخت را در ابعاد بزرگ به نمایش می گذارند. پوسترها اغلب در سایز بزرگ برای یک دیوار مورد استفاده قرار می گیرند.

این در حالی است که همانطور که گفتیم، کاغذ دیواری ها از طرح ها و رنگ های متنوعی برخوردار می باشند که بسته به نوع فضاهای مختلف، مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین اغلب کاغذ دیواری ها برخلاف پوستر طرح هایی ساده تر و یا رنگبندی ملایم تری دارند.

2. نوع چاپ

در موضوع فرق پوستر با کاغذ دیواری یکی دیگر از تفاوت های پوستر دیواری با کاغذ دیواری را می توان نوع چاپ بیان کرد. اکثر تصاویر چاپ شده بر روی پوستر که به دو صورت از قبل چاپ شده (پوستر دیواری آماده) یا چاپ براساس طرح دلخواه (پوستر دیواری سفارشی) است، سه بعدی می باشند. به همین دلیل است که اغلب پوسترها به عنوان پوستر دیواری سه بعدی نیز شناخته می شوند.

کاغذ دیواری ها به عنوان یکی از انواع دیوارپوش های رایج مورد استفاده در فضاهای مختلف نیز با 4 نوع چاپ متفاوت مسطح، دورانی، سیلک اسکرین و کلیشه ای تولید می شوند.

توجه داشته باشید که اصطلاح کاغذ دیواری سه بعدی که معمولا مورد استفاده قرار می گیرد، درواقع همان پوستر سه بعدی است که به صورت نادرست بیان می شود.

3. محل استفاده

کاغذ دیواری ها اغلب برای تمام سطوح دیوارهای یک ساختمان به طور یکسان مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال در دکوراسیون خانه های مدرن، معمولا تمام دیوار سالن ها با کاغذ دیواری یکسان پوشیده می شوند و برای دیوار پشت تلویزیون از یک پوستر با طرح خاص استفاده می شود. درواقع فرق پوستر با کاغذ دیواری در محل استفاده نیز می باشد.

کاغذ دیواری ها به طور یکسان برای پوشش تمام دیوارهای یک اتاق مورد استفاده قرار می گیرند. این در حالی است که پوستر ها با دارا بودن طرح های خاص و بزرگ، اغلب تنها برای یک یا چند دیوار بزرگ در ساختمان نصب می شوند. پوستر ها معمولا برای یک دیوار شاخص در ساختمان، مورد استفاده قرار می گیرند. دیواری که برای نصب پوستر انتخاب می شود، باید نقطه کانونی دکوراسیون شما باشد. درواقع از آنجایی که پوسترها طرح هایی بزرگ و خاص دارند که در بدو ورود به خانه، بسیار مورد توجه قرار می گیرند، بنابراین انتخاب محل نصب مناسب آن ها اهمیت زیادی دارد.

4.قیمت

کاغذ دیواری را می توان به 2 صورت رولی و یا متری خریداری نمود. کاغذ دیواری ها اغلب به صورت رولی فروخته می شوند و هر رول قیمت مشخصی دارد. این در حالی است که قیمت تمام شده پوسترهای سه بعدی اغلب کمی ارزان تر از کاغذ دیواری های گران قیمت به خصوص کاغذ دیواری های برندهای مختلف می باشد.

5.نصب

یک فرق پوستر با کاغذ دیواری نحوه نصب آن است. اگرچه امروزه پوستر ها را نیز با طرح های خاص بر روی کاغذهای مخصوص چاپ می کنند و سپس به صورت طولی کانر در می آورند تا نصب آن ها آسان تر انجام شود، اما همچنان برخی از پوسترها به صورت یک تکه بوده و بنابراین نصب آن ها نیز تفاوت هایی دارد.پوسترهای یک تکه یا پوسترهای یک پانل نیز در ابعاد مختلف وجود دارند و یا بسته به انتخاب و دیوار مورد نظر شما در ابعاد مورد نظر به صورت سفارشی طراحی و تولید می شوند.

در انتها هر دو کاغذ دیواری و پوستر به کمک چسب مخصوص بر روی دیوار چسبانده می شوند. اگر شما تخصصی در زمینه نصب کاغذ دیواری یا پوستر نداشته باشید، بهتر است از متخصصین نصب پوستر یا نصب کاغذ دیواری کمک بگیرید.

6. زیرسازی

در موضوع فرق پوستر با کاغذ دیواری یکی دیگر از مواردی که در میزان هزینه و نوع نصب شما تفاوت خواهد داشت، هزینه زیرسازی می باشد. زیرسازی دیوارها یکی از مواردی است که در نصب پوستر ها اهمیت زیادی دارد. این در حالی است که اگرچه زیرسازی دیوار در نصب کاغذ دیواری نیز اهمیت دارد اما دیوارهای ترک خورده معمولا با پوستر پوشانده نمی شوند.

برای نصب پوستر بهتر است ابتدا زیر سازی دیوار به طور کامل انجام شود و نواقص احتمالی دیوار برطرف شود. چرا که در صورت وجود برجستگی، فرورفتگی یا برآمدگی دیوار زیرین، پوسترها به دلیل دارا بودن طرح های بزرگ و خاص به راحتی آن ها را به نمایش می گذارند.

7. دکوراسیون

در موضوع فرق پوستر با کاغذ دیواری مورد دیگری که بایستی مورد توجه قرار گیرد، نوع دکوراسیون منزل است. اگرچه این موضوع کاملا سلیقه ای است اما به یاد داشته باشید که انتخاب پوستر دیواری اغلب برای دکوراسیون های شلوغ تر مناسب است. اگرچه امروزه پوسترها در دکوراسیون مدرن نیز توانسته اند جای خود را باز کنند و با طرح های بسیار جذاب وارد شوند اما همچنان در سبک های مینیمالیستی دکوراسیون داخلی اغلب از پوسترهای دیواری استفاده نمی شود.

نتیجه گیری

پوسترها با دارا بودن طرح های بزرگ و خاص اغلب برای تنها یک دیوار شاخص در ساختمان های مسکونی، اداری و یا تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین تفاوت در طرح، زیرسازی، نوع نصب و قیمت پوسترها با کاغذ دیواری باعث شده تا امروزه استفاده و انتخاب پوستر دیواری امری کاملا سلیقه ای باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای تصمیم گیری بهتر درباره این موضوع که پوستر بهتره یا کاغذ دیواری به به نوع دکوراسیون یا سبک چیدمان وسایل خود توجه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − = 2

question