آگهی ساختمان
آگهی ساختمان
پارکت چوبی

جدید ترین مدل های پارکت سال 1400

اگر به زیبایی خانه خود اهمیت می دهید در این مقاله با ما باشید تا شما را با جدیدترین مدل های پارکت سال 1400  آشنا کنم. انتخاب یک کف پوش مناسب بخش مهمی در دیزاین داخلی یک خانه یا حتی اداره و محل کار محسوب می شود که تاثیر زیادی در دِمُده یا شیک جلوه کردن فضا دارد.

در گذشته های دور معمولا کف خانه های ایرانی را با موکت یا فرش و در نهایت موزاییک می پوشاندند اما امروزه این کار خیلی قدیمی شده و روز به روز مدل های متنوع و تازه ای جهت کف سازی آمده است.

امروزه رایج است که کف ساختمان ها را سرامیک کنند اما استفاده از جدیدترین مدل های پارکت برای کف خانه چیز دیگری است. حتی سرامیک با طرح پارکت هم به دلیل محبوبیت این المان رایج شده است. ایرانی ها به تاثیر از فرانسوی ها آموختند که کف خانه خود را پارکت کنند. جنس پارکت در اصل از چوب است و گرمای ویژه ای به محل سکونت می بخشد.

پارکت برخلاف موزاییک یا حتی سرامیک رطوبت و سرما را انتقال نمی دهد و حتی اگر با پاهای برهنه روی پارکت راه بروید احساس ناخوشایندی نخواهید کرد و این امر هم یکی از دلایل محبوبیت این نوع کف پوش است.

اگر شما هم به استفاده از پارکت به عنوان کفپوش منزل خود علاقه مندید خوب است که با جدیدترین مدل های پارکت  آشنا بشوید تا بهترین گزینه را با توجه به بودجه و امکانات منزل خود انتخاب کنید.

جدیدترین مدل های پارکت

از انواع جدیدترین مدل های پارکت چه می دانید؟

جنس اصلی پارکت ها از چوب است که از تنه درختان مختلف از جمله بلوط، افرا، ونگه، آکاسیا، زبان گنجشک، راش،گردو و… گرفته می شود که درصد مقاومت هر کدام متفاوت است و رنگهای طبیعی گوناگونی دارند که بسیار زیباست. پارکت ها با توجه به جنس چوب، میزان مقاومت، مقدار مواد ناخالص و… قابل دسته بندی هستند. همچنین انواع پارکت در طرح های بسیار زیبا در بازار موجود است. در ادامه با جدیدترین مدل های پارکت همراه ما باشید.

 پارکت چوبی یک تکه

پارکت چوبی به ویژه اگر از چوب های اعلا ساخته شده باشد انتخاب خوبی است. این نوع پارکت را با میخ و چسب به کف کاملا متصل می کنند و در کنار هم قرارمی دهند. پارکت چوبی عمر طولانی ای دارد اما اگر آب بخورد مشکل ساز می شود. همچنین پارکت با چوب اصل بسیار گران است و استواری لازم را ندارد.

پارکت چوبی سه تکه

در جریان معرفی جدیدترین مدل های پارکت ، درباره پارکت چوبی بسیار مقاوم و زیبا یعنی پارکت چوبی سه تکه سخن بگوییم. این نوع پارکت از سه لایه کامل چوب ساخته شده. المان چوب اگر با سایر دکورهای خانه شما ست شود جلوه بسیار عالی ای دارد.

از معایب این پارکت قیمت بسیار بالای آن است که از عهده هر کسی ساخته نیست. همچنین این نوع پارکت اگر زیاد آب بخورد صدمه می بیند. پارکت چوبی سه لایه یک انتخاب لاکچری است اما همیشه و به همه نمی توان آن را پیشنهاد کرد.

پارکت لمینت

یکی از مقرون به صرفه ترین و مستحکم ترین مدل های پارکت انواع مدل های پارکت لمینت است. پارکت لمینت در طرح های مختلف از جدیدترین مدل های پارکت  محسوب می شود. لمینت چوب خالص نیست بلکه از یک نوع بافت فیبر فشرده گرفته شده از چوب در کنار سایر مواد در ساخت آن بهره برده شده.

روی لمینت را با چاپ طرح چوب به شکل خیلی واضح و طبیعی نقش می زنند.گاه از الیاف واقعی چوب هم در سطح رویی لمینت استفاده می شود که بر ارزش آن می افزاید و جلوه جالب تری دارد.

پارکت لمینت به دلیل مواد خاصی که در آن به کار رفته و نحوه ساختش با خیس شدن آسیب نمی بیند و به ویژه برای محیط های مثل آشپزخانه یا مغازه یا هر جایی که امکان خیس شدنش باشد بهترین گزینه است.

از دیگر خصوصیات این نوع پارکت ها این است که به راحتی خراشیده نمی شوند و با هر جسم نوک تیزی صدمه نمی بینند. در اکثر خانه هایی که بچه کوچک دارند و جنس کفپوش منزلشان از چوب است ممکن است خیلی زود چوب با هر وسیله ای خراشیده یا سوراخ شود که با توجه به قیمت بالای این نوع کفپوش مقرون به صرفه نیست. لمینت این مشکل را حل کرده است.

عمر مفید جدیدترین مدل های پارکت حدوداً ده سال است.البته هر روز لمینت های مستحکم تر با عمر مفید بیشتر ساخته می شود که با توجه به تنوع این محصولات کارایی بسیاری دارد. برخی از پارکت های لمینت دارای مغز ام دی اف هستند که از جدیدترین انواع آن است.

اگر بخواهیم جدیدترین مدل های پارکت از نوع لمینت را برایتان نام ببریم عبارتند از: پارکت لمینت مدل 80-80 که نوعی کلاسیک است و سطح ماتی دارد، لمینت 07-80 با ضخامت 8 میلیمتر، پارکت مدل 80-28، لمینت 80-29، 80-21، 80-23، 80-20 و 26-80 است.

جدیدترین مدل های پارکت

جدیدترین مدل ها از نظر طرح و رنگ

ایرانی ها بیشتر از رنگهای تیره برای پارکت استفاده می کنند، درست برخلاف اروپایی ها که مدل های روشن را ترجیح می دهند. با این حال امروزه در جدیدترین مدل های پارکت 1400 مدل های پارکت با رنگ روشن با رگه های چوبی ترند شده است.

اگر فرد خوش سلیقه ای باشید با انتخاب یک مدل پارکت جذاب برای کف ویلا، خانه یا آپارتمان نقلی خود به فضای زندگی خود زیبایی و شادی خاصی می بخشید. برای خانه های کوچک انتخاب پارکت روشن خیلی بهتر است چون فضا را بازتر و بزرگتر نشان می دهد.

در مورد شکل پارکت امروزه انواع شکل های هندسی برای ساخت پارکت استفاده شده. برای ایجاد فضایی خاص می توانید از جدیدترین مدل های پارکت  که بسیار شیک و مدرن اند بهره ببرید.

امروزه پارکت علاوه بر پوشش کف حتی برای دیوار هم کاربرد دارد. انواع متنوع پارکت این امکان را برای طراحان داخلی خوش سلیقه فراهم ساخته تا از این امکان نهایت استفاده را ببرند.

قیمت پارکت

برای به روز بودن و انتخاب جدیدترین مدل های پارکت  لازم نیست حتما پول زیادی خرج کنید. کافی است که با  مدل های جذاب در انواع طیف از نظر جنس و رنگ و… آشنا شوید و با درنظر گرفتن موجودی خود مناسب ترین مدل را برگزینید.

قیمت انواع پارکت لمینت ارزانتر از قیمت پارکت های تمام چوب است در حالی که گاهی کیفیت بهتری هم دارد. پارکت هایی با جنس کاملا پلاستیکی را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی دهم زیرا این پارکت ها مواد سمی تولید می کنند و برای محیط زیست هم بسیار زیان بارند و ظاهر چندان خوبی هم ندارند.

 

جدیدترین مدل های پارکت

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردم شما را با جدیدترین مدل های پارکت  آشنا کنم. آنچه که در انتخاب پارکت بسیار مهم است، کیفیت بالای محصول به همراه زیبا و به روز بودن آن می باشد. همچنین در انتخاب جدیدترین مدل های پارکت به محیطی که قرار است پارکت شود و دکوراسیون کلی آن فضا باید حتما دقت شود.در سایت آگهی ساختمان میتوان با بهترین پارکت فروش ها نصاب آن آشناشوید .

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × 7 =

question